01 Haziran 2025

İSLAM – MAHMUD ESAD COŞAN

-İslam’ın emirlerinde beş hedef güdülmüştür. Bunlar beş ana grupta toplanabilir: İnancı korumak, Ruhu korumak, Nesli korumak, Aklı korumak, Malı korumak.

-İslam ilme çok büyük değer alime çok büyük pâye verir. Peygamberlerin halifeleri devlet başkanları değildir, alimlerdir.

-Yıkadığı tabağı kıran hizmetçiye yardım etmek için, tabağın bedeli ödensin diye vakıf kurmuşlar.

-İslam’da bir hayra dalalet eden kimseye, bizzat o hayrı işleyen kadar ecir ve sevap vardır.

-Cihadı sadece “askeri savaş yapmak” şeklinde anlamak ve kullanmak büyük bir yanlışlıktır. Çünkü savaş, cihadın sadece mecbur kalındığı takdirde başvurulacak arızi şekillerinden biridir.

-Aslında hanif kelimesi lügat manasıyla “meyleden, temayül eden” demektir.

-Yakub Aleyhisselamın Yahudiler bakımından çok önemi var. Çünkü Yakub (a.s)’ın lakabı İsrail. İsrail, İbrani dilinde Abdullah yani “Allah’ın kulu” manasına geliyor. Beni İsrail’de, İsrail’in oğulları demek.

-Kuvvetli isteklere Arapça’da şehvet denir. Şehevat-ı Nefsaniyye. Şehvet insanın nefsinin çok kuvvetli istekleridir. Şehvet sadece cinsel arzu demek değildir. İnsanın çok yemek arzu etmesi de şehvettir. Buna midenin şehveti, şehvet-i bâtın derler.

-Allah üç kimseye hidayet vermiyor: Kafirlere, Fasıklara, Zalimlere.

-En güzel nizam Allah’ın kullarına ihsan ettiği nizamdır. Çünkü Allah’ın kanunları beş ana kaideyi, ana hedefi hedeflemiş, beş gayeye ulaşmayı sağlamak için kural koymuş:

1)Yanlış inancı engellemek, imanı korumak

2)Allah’ın emirlerinin ikinci amacı insanın vücudunu korumayı esas almıştır.

3)Sağlam aklın, sağlam muhakemenin korunmasını esas almıştır. Yani şuurun korunmasını esas almıştır.

4) İslam aileyi korumayı, nesli korumayı hedef almıştır. Onun için aile düzeni vardır, yuva vardır.

5) Malı, mülkü de israf etmemeyi ve yakıp kırıp dökmemeyi dinimiz emrediyor.

-İyi bir çevre kurmak cami kurmaktan da önde gelir.

-Gerçek İslam, Ehl-i Sünnet ve’l Cemaat Müslümanlığıdır.

Server Yayınları, 2017 basım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OMURGASIZLAŞTIRILMIŞ TÜRKLÜK – TEOMAN DURALI

-Çin kaynaklarında Türkçe adındaki bir dilin bahsi ilk defa MÖ 1766’da geçer. Bu Şia (Xia) hanedanı devrinde rast gelinmiş Çince Tujue, Orta...