14 Haziran 2025

MÜNEVVER ANLAYIŞIMIZ – M.SAİD ÇEKMEGİL

-O adam ki mefkûresizdir, yani düşüncesizdir sadece münevverlikle değil, insanlıkla da alakası kalmamış demektir. Böylelerinin münevver olamayacaklarını bilmemek dahi münevver olamamanın açık delillerinden biridir. Öyle ise; Mefkûresizlere, Vazife yüklenmemişlere, Bilgisinin sınırlarını bilmeyenlere, Bilmediğini bilmeyenlere bir münevver olarak, münevver demenin imkân ve ihtimali yoktur. Ve evet, bunlar münevverliğin asgari şartıdır. Böyle ise, bu asgari şartlara göre de olsa muhitimizde münevver arayalım bakalım kaç tane bulabileceğiz? (16)

-“Bizde fikir adamı sözü laftır. İnanılan fikir yoktur ki adamı olsun. Bir fikre bağlı gibi görünenler onu sadece reklam gibi kullanıp menfaatlarını konuşurlar”(19.dipnot/ 31.08.1962-Son Havadis) diye büyük bir gerçeği ifade eden Orhan Seyfi Orhon Bey’i doğrulamamak için insanın karşı delillere sahib olması icap eder.(17)

-“Bu yıl Teknik Üniversite imtihanlarına giren 4073 lise mezunu gençten 2937 tanesi bir numaranın altında not almıştır” (22.dipnot/ 24.10.1963- Gayret, Malatya)

-Fransa’da yaşamakta olan değerli ilim adamlarından Prof. Dr. Muhammed Hamidullah Bey:”…İslam sadece siyasi bir lüzumdan ibaret değildir, o aynı zamanda insanın ferdi ve içtimai hayatında hâkim bir kaideler külliyesidir” (24.dipnot/ Hz. Peygamber’in Savaşları, Sf:123) derken bizim Türkiyemizde yaşıyan ve ilmi etiketler taşıyan sözde aydınlar bakınız ne diyor:”…öte dünya nizamı olan din…”(25.dipnot/10.11.1963 - Cumhuriyet) Evet, bu sözü dinin öte dünya nizamı olduğunu; bu dünya nizamı olan hukukla karıştırılamayacağını Hıfzı Veldet Velidedeoğlu söylüyor. Bunları söyleyen H.V.Velidedeoğlu, muhterem alim Ömer Nasuhi Bilmen’in ‘Hukuk-i İslamiye ve Istılahı Fıkhiyye’ isimli, altı ciltlik eserine önsöz yazan Ord.Prof.Dr. Hıfzı Veldet Velidedeoğlu mu acaba? Demek din bu dünya için bir nizam olamaza? Nasıl, bay profesör bilerek mi konuşuyor? (20-21)

Sanih Kütüphanesi Yayınları, 1964 basım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OMURGASIZLAŞTIRILMIŞ TÜRKLÜK – TEOMAN DURALI

-Çin kaynaklarında Türkçe adındaki bir dilin bahsi ilk defa MÖ 1766’da geçer. Bu Şia (Xia) hanedanı devrinde rast gelinmiş Çince Tujue, Orta...