
*Oğlu Celaleddin İzmirli, babasının Şazeli tarikatından icazetli olduğunu ifade etmektedir. Daha sonra Lüleburgaz kadısı ve Nakşi Şeyhlerinden Süleyman Necati Efendi’nin kızı Nuriye Hanım ile evlenmiştir. Nuriye Hanım’ın hastalık sebebiyle genç yaşında ölümünden dolayı Kadriye Hanım ile ikinci bir evlilik yapmıştır. Bu evliliklerden biri henüz 10 günlükken vefat etmiş toplam dört erkek evladı olmuştur. (13) Kur’an-ı Kerim’in sadece mana olarak inzali aklen imkan dairesinde bir şey olmakla birlikte bu imkanı sabit kılacak olanın ‘fikir teatisi’ değil açık bir buyruk yahud zorunlu bir hüküm olduğu aşikardır. Dolayısıyla Kur’an-ı Kerim’in inzal keyfiyeti hakkında tarihte neşet eden tartışmaların Tarihselcilik yanılgısıyla bir alakası yoktur. Kur’an-ı Kerim’in sadece mana olarak inzal edildiğini söyleyen isimlerden hiçbirisinin bu lafızları tarihsel kabul etmek gibi bir temayüle sahip olduğunu söylemek mümkün değildir. Bununla birlikte sınırlı bir kitle olan bu zümrenin söz konusu kabulünü ümmet için bir ihtilaf olarak görmek ve takdim etmek yerine ümmetin hilafına marjinal bir görüş olarak kıymetlendirmek daha isabetlidir. (20-21) / Melikşah Sezen-Kur’an-ı Mübin ezberleme ve etrafına yayılma hususunda bir kolaylık gösterebilmek gibi bir hikmete mebni 22 sene 2 ay 22 gün zarfında ayet ayet nazil olmuş idi. 839)
-Mekki süreler Mekke’de; 12 sene 5 ay 13 gün zarfında; Medeni sureler Medine’de 9 sene 9 ay 9 gün zarfında nazil olmuş idi. Mekki ayetler ekseriya kısa, Medeni ayetler ekseriya uzun olurdu. Mekki ayetler aksanıyla “Ey nas”, Medeni ayetlerde ise ekseriya “Ey müminler” diye hitap varit olurdu. (49)
-Arap dilinde yedi ile ahadda, yetmiş ile aşeratta, yedi yüz ile miatta kesret kast olunurdu. 855)
-Kur’an-ı Kerim’deki bir lafzın hurufunda ve edası keyfiyetindeki ihtilafı hususuna ‘kıraat’ denir. 857)
Çizgi Kitabevi, 2019 basım. Hazırlayan: Melikşah Sezen
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder