05 Mayıs 2025

TARİHİ DİNİ PSİKOLOJİK SOSYOLOJİK EKONOMİK VE TIBBİ AÇIDAN KADIN MODERNİZM VE ÖRTÜNME – ABDURRAHMAN KASAPOĞLU

-Cinsel psikoloji şunu işaret etmiştir ki, kadının bütün bedeni erkek için kışkırtıcıyken erkeğinki böyle değildir. Erkeğin kadının tenine bakmaktan tahrik olduğu kadar, kadın erkeği görmekten tahrik olmamaktadır. Bu durum erkeğin bakışına, kadının da örtünmesine sınır getirmektedir. Kadınların örtünme bakımından erkeklerden daha fazla yükümlü olmasının sebebi, erkeğin yaradılışı gereği görme duyusu yoluyla daha çabuk ve kolay tahrik edilmesidir. (16)

-Gerçekte örtüsüzlük ve cinsel serbesti, kapitalist sistemlerin insan topluluklarını tembelliğe yöneltmek ve mallarının tüketicisi durumuna getirmek için başvurdukları metodlardan biridir. (67)

-Kapitalist toplum yapısının Müslüman toplumlarda meydana getirdiği kültür değişikliği, utanma duygusunun yok olmasına neden olmuştur. (76)

-Ahlaksızlık ve şehvet düşkünlüğü, bedensel haz ve zevkler için tutsaklık hayatının yaygınlaştığı her toplumda sosyolojik bir kural olarak kadın-erkek, genç-ihtiyar bütün insanlar işrete tutkun olurlar. (81)

-fuhuş sektörünün iş hacmi her geçen yıl büyük oranlarla katlanarak artmaktadır. Türkiye’de 1985 yılında seks sektörü iş hacminin ulaştığı seviye hakkında bir anket nakledelim: “Maliye ekiplerinin yaptıkları incelemelerden çıkan sonuçtan gerek Matild Manukyan’ın olsun gerekse Sümbül Yaşar Aksun’un olsun iş hacminin geçen yıla oranla 10 kat arttığını ortaya çıkardı. Maliye ekiplerinin Matild Manukyan ve Sümbül Yaşar Aksun’un evlerinde yaptığı incelemelerin sonuçları şu şekilde: Karaköy’deki evlere günde 15 bin ziyaret yapılıyor. Bu ziyaretler Cumartesi-Pazar ve bayram günleri iki katına çıkıyor. Evlerin günlük toplam hasılatı 45 milyon lirayı aşıyor. Bu rakam yıl da 16 milyar 425 milyon liranın üzerinde.” (123-124)

-Osmanlı Devleti’nin ilk başkenti Bursa’ya Türkmen beylerinin gelmesiyle beraber, Bursa’da yaşamakta olan Osmanlı kadınlarının ilk kez yüzlerini örmeğe başladıkları kaydedilir. Peçe kullanımı kentli kadınlar arasında bu dönemde yayıldı. (160)

-19.yüzyılın ortalarından itibaren İstanb ul’da çarşaf giyilmeye başlandı. 1850’lerde Suriye valiliğinden dönen Subhi Paşa’nın hanımı İstanbul’da ilk çarşaf giyen kadındır. (162)

-1950’den sonra çarşafla mücadele faaliyetleri hız kazanır. Türk ocaklarının kadın şubelerinden olan Türk Kadınlar Birliği bu mücadelede önemli rol üstlendi. Mesela dernekte genel merkez üyeliği yapan üç milletvekili 13 Mart 1956’da “bizi yabancı milletler nazarında küçük düşürüyor” gerekçesiyle çarşafın yasaklanması için meclise kanun teklifi götürmüştür. Dernek 1960’tan sonra elverişli ortam bularak, yoğun bir şekilde bu mücadelesine devam edecektir. (167)

Esra Yayınları, 1994 basım, Konya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OMURGASIZLAŞTIRILMIŞ TÜRKLÜK – TEOMAN DURALI

-Çin kaynaklarında Türkçe adındaki bir dilin bahsi ilk defa MÖ 1766’da geçer. Bu Şia (Xia) hanedanı devrinde rast gelinmiş Çince Tujue, Orta...