06 Ağustos 2025

EL-ALİM VE'L-MÜTE'ALLİM - İMAM-I AZAM

-Bil ki nasıl organlar göze tabi ise amel de ilme tabidir. İlimle yapılan az bir amel, bilmeden yapılan çok amelden daha faydalıdır. (9)

-Bir adam hakkı tavsif eder de kendisine muhalefet edenin haksız olduğunu bilmezse o, şüphesiz haksızlığı da adaleti de bilmiyordur. (11)

-Bugün mensuh olan bir hükümle amel etmek sapıklıktır. İnsanlar da bunları alıp sapıtıyorlar. Biz biliyoruz ki Rasulullah bir ayeti iki türlü tefsir etmez, açıklamazdı. Kur'an-ı Kerim'in nasih olan ayetlerini herkese nasih olarak açıklardı. Aynı şekilde mensuhu da herkese mensuh olarak açıklardı. Ama haber ve Allah'ın sıfatları ile ilgili şeylerde hiçbir suretle nesih yoktur. Nasih ve mensuh ancak emir ve nehiylerde olur. (15)

-İnsan birçok kelime işitir, onlardan hoşlanmaz da açıklamasını dilerse, hoşuna gider. Sen, sözü dinleyip de hoşlanmayan, sonra da sahibini ayıplamak için halkın arasına yayın gibi olma. (23)

-Allah'ın şirkten başka kesinlikle azab edeceği bir günah bilmiyorum. Ehl-i kıbleden, yani kıbleye dönerek namaz kılan günahkarlardan Allah'ın şirkten başka azab edeceği bir günaha şahidlik edemem. (33)

-Bir kul küçük, büyük hangi günahı işlerse işlesin, istiğfarla dua etmek daha faziletlidir. (37)

-Allah Teala, cehennemi hak edenlere istiğfarı men etmiştir. (37)

-Binaenaleyh kelime-i şehadet getiren birine bağışlanması için dua etmek kelime-i şehadetin hürmetinden ve onu ikrar etmiş olmasından daha iyidir. Çünkü taatler arasında kelime-i şehadeti ikrardan daha faziletlisi yoktur. (37)

-Kim kendisine vahy gelmediği halde kalblerdekini bildiğini iddia ederse, Rabbülalemin olan Allah'ın ilmini iddia etmiş olur. Kim kalblerde olsun, hariçte olsun Allah'ın bildiğini kendisinin de bildiğini iddia ederse, büyük bir günah işlemiş olur ve kafirliği ve cehennemi hak etmiş olur. (53)

-Evet, biz Resulü Allah'dan (O'nun bildirmesi ile) biliyoruz. Çünkü Resul her ne kadar Allah'a davet ediyorsa da hiç kimse Allah onun kalbine tasdik ve Peygamberi tanımayı koymadıkça Resulün dediklerinin hak olduğunu bilemez. (83)

Şamil Yayınları, 2019 basım, 1.baskı. Tercüme: Abdülvehhab Öztürk, Tahkik: Zahid el-Kevseri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OMURGASIZLAŞTIRILMIŞ TÜRKLÜK – TEOMAN DURALI

-Çin kaynaklarında Türkçe adındaki bir dilin bahsi ilk defa MÖ 1766’da geçer. Bu Şia (Xia) hanedanı devrinde rast gelinmiş Çince Tujue, Orta...